مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 07:302021-08-01اقتصادي

معاون وزیر صنعت: سیمان در بازار کیسه ای 40 هزار تومان شد


هرچند قیمت سیمان طی روزهای گذشته در بازار به پاکتی 110 هزار تومان هم رسید، اما معاون وزیر صمت امروز از کاهش قیمت این محصول در بازار و عرضه آن به قیمت 40 هزار تومان خبر داد.

- در بازار مدتی است که انتقاداتی را از سوی مردم و نمایندگان مجلس به همراه داشته است.

مسئولان مهمترین دلیل این اتفاق را قطع برق کارخانه های سیمانی و کاهش تولید این صنعت عنوان می کنند، اما در کنار این موضوع، حضور پررنگ واسطه ها در بازار سیمان و رانت موجود در این بازار نیز به عنوان یکی از عوامل موثر در رشد بیش از حد قیمت سیمان عنوان می شود.

بررسی قیمت ها در بازار سیمان نشان می دهد واسطه ها، این محصول را پیش از قطع برق کارخانه ها 50 درصد گران تر از نرخ مصوب و پس از قطع برق 500 درصد بالاتر از نرخ تعیین شده به مصرف کننده ارائه کرده اند.

به این ترتیب قیمت سیمان در این وضعیت به کیسه ای 110 هزار تومان نیز رسید، اما حالا معاون معدنی وزیر صنعت می گوید نرخ هر کیسه سیمان در بازار به محدوده 40 هزار تومان رسیده است.

اسدالله کشاورز، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت با تاکید بر تاثیر قطعی برق بر قیمت محصولاتی مانند سیمان و فولاد، تأمین برق پایدار و مستمر را لازمه تدوام تولید این واحدها دانست و از کاهش قیمت سیمان در بازار با تامین نسبی برق مورد نیاز صنایع سیمان در روز گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر صنعت: سیمان در بازار کیسه ای 40 هزار تومان شد

معاون وزیر صنعت: سیمان در بازار کیسه ای 40 هزار تومان شد