مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 07:302021-08-01پزشكي

افزایش احتمال باروری با سلول های مشتق از خون قاعدگی


تاکنون نزدیک 16 بیمار با استفاده از این روش باردار شده اند که 12 نفر آنان کمتر از 40 سال داشتند و به عبارتی 25 تا 30 درصد این افراد باردار شدند.

- مسئول کلینیک سلول درمانی مرکز درمانی ابن سینا با اعلام موفقیت آمیز بودن روش درمانی استفاده از سلول های بنیادی مشتق از خون قاعدگی در درمان ناباروری، گفت: این روش درمانی حاصل از نتایج مطالعات محققان ایرانی، میزان باروری افراد نابارور را تا 45 درصد افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دکتر سیمین ظفردوست روز یکشنبه در نشست خبری سمینار سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در درمان ناباروری که در سالن همایش مرکز ناباروری ابن سینا، برگزار شد، اظهار داشت: این روش درمانی توانسته به صورت معناداری بر افزایش تعداد و کیفیت تخمک زنان، تعداد جنین و درصد بارداری تاثیر بگذارد و زوج های ناباور را برای صاحب فرزند شدن بسیار امیدوار کند.

وی در مورد روند این مطالعات و نتایج آن توضیح داد: مطالعه استفاده از سلول های بنیادی مشتق از خون قاعدگی برای درمان ناباروری از حدود چهار سال پیش آغاز شد.

در مرحله اول تعداد محدودی از زنان نابارور انتخاب شدند که بین 15 تا 20 نفر بودند که همه آنها ذخیره تخمدانی پایین داشتند، سیکل های درمان تخمک گذاری را طی کرده و به علت تعداد کم تخمک و عدم پاسخ مناسب کان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش احتمال باروری با سلول های مشتق از خون قاعدگی

افزایش احتمال باروری با سلول های مشتق از خون قاعدگی