مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 06:552021-08-01سياسي

هشدار تلخ فرماندار نیشابور؛ بروز پدیده تلخ آبی در برخی مناطق این شهرستان


معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور از بروز پدیده تلخ آبی در برخی مناطق این شهرستان خبر داد و این موضوع را نتیجه برداشت بیش از حد آب از دشت نیشابور دانست.

- علیرضا قامتی با بیان اینکه چالش آب و تنش آبی مربوط به یکی دو سال اخیر نیست بلکه از سال 80 پیش در این شهرستان  و دیگر مناطق مطرح است، قوانین فعلی در توزیع عادلانه آب را پاسخگوی شرایط بحرانی موجود ندانست و تاکید کرد: در صورت عدم اصلاح این قانون، دیگر آبی برای استحصال وجود نخواهد داشت.

فرماندار ویژه نیشابور با بیان اینکه میزان ورودی و برداشت آب از دشت ها باید متعادل  باشد، از دشت نیشابور به عنوان منطقه ای حاد و بحرانی نام برد و گفت: درنتیجه  برداشت بیش از حد آب  از دشت نیشابور، عمق چاه ها برای دسترسی به شرب از 170 به 240 متر افزایش یافته است.

به گفته قامتی با این اضافه برداشت، کیفیت آب در ابتدا شور و سپس تلخ می شود بطوری که در برخی مناطق شهرستان این پدیده خطرناک ظهور کرده است.

وی خواستار بررسی این چالش در سطح ملی شد و با اشاره به مصرف  85 درصد آب برداشتی از سفره های زیرزمینی توسط بخش کشاورزی، بر اصلاح قوانین در این حوزه با هدف افزایش راندمان تولید در واحد سطح تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار تلخ فرماندار نیشابور؛ بروز پدیده تلخ آبی در برخی مناطق این شهرستان

هشدار تلخ فرماندار نیشابور؛ بروز پدیده تلخ آبی در برخی مناطق این شهرستان