مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 06:152021-08-01پزشكي

چطور بفهمیم «گرمازده» شدیم؟


خشک شدن دهان، زبان و گلو،گیجی و سردرد، نفس نفس زدن، نبض ضعیف و سریع، ضعف و بی حالی، گرفتگی و درد عضلات از علائم گرمازدگی است.

- ودود خوش طینت، متخصص طب ایرانی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره گرمازدگی و علائم ابتلا به آن ، گفت:گرمازدگی یا هایپرترمی به معنای افزایش کنترل نشده دمای بدن و ناتوانی در دفع حرارت است.

وی ادامه داد: وقتی حرارت بدن بالا می رود و بدن نمی تواند آن را کاهش دهد احساس گرما پیش می آید که دو دلیل عمده برای آن وجود دارد.

علت اول پیدایش گرمازدگی مواجهه با محیط داغ است که منجر به افزایش دمای مرکزی بدن می شود و اغلب در افراد مسن و کسانی که بیماری های مزمن دارند؛ اتفاق می افتد.

وی افزود: فعالیت فیزیکی شدید در هوای گرم دومین عاملی است که می تواند منجر به گرمازدگی شود.

خوش طینت با اشاره به علائم گرمازدگی،گفت:خشک شدن دهان، زبان و گلو،گیجی و سردرد، نفس نفس زدن، نبض ضعیف و سریع، ضعف و بی حالی، گرفتگی و درد عضلات، تیرگی ادرار و برافروختگی صورت که به سمت رنگ پریدگی رفته و در نهایت بروز اختلالات روانی را از علائم گرمازدگی عنوان کرد.

این متخصص طب سنتی 6 اصل ضروری حفظ سلامت و تندرستی را ورزش، تغذیه، آب و هوا، احتباس و استفراغ، اعراض نفسانی و خواب عنوان کرد و گفت: مبحث گرمازدگی در گروه آب و هوا قرار گرفته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور بفهمیم «گرمازده» شدیم؟

چطور بفهمیم «گرمازده» شدیم؟