مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 05:302021-08-01پزشكي

رژیم غذایی توصیه شده به بیماران کرونایی


طبق توصیه های به عمل آمده توسط CDC و سازمان جهانی بهداشت به تمام افراد مبتلابه کرونا یا در معرض آن توصیه می شود سبزی ها و میوه جات تازه را زیاد مصرف کرده و از مصرف محصولات فرآوری شده اجتناب کنند.

- ایسنا/اردبیل یک پزشک متخصص داخلی گفت: طبق توصیه های به عمل آمده توسط CDC و سازمان جهانی بهداشت به تمام افراد مبتلابه کرونا یا در معرض آن توصیه می شود سبزی ها و میوه جات تازه را زیاد مصرف کرده و از مصرف محصولات فرآوری شده اجتناب کنند.

اشکان نقوی نیا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نکته مهمی که در توصیه های WHO اشاره شده است مصرف غذا در منزل و اجتناب از صرف وعده های غذایی در رستوران ها و مکان های عمومی است که بازهم اهمیت فاصله گذاری اجتماعی را نشان می دهد.

این پزشک متخصص داخلی بابیان اینکه افراد مبتلا در طول روز به میزان کافی آب مصرف کنند که در این مورد مصرف 8 تا 10 لیوان آب در طول روز توصیه می شود، اضافه کرد: مصرف دانه ها و آجیل خام، ریشه هایی مثل هویج و ترب می تواند مفید باشید و از مواردی که بایستی در طول بیماری کمتر مصرف کنند نمک و شکر است به طوری که میزان نمک روزانه مصرفی در فردی بدون بیماری زمینه ای دیگر بایستی کمتر از 5 گرم در شبانه روز معادل یک قاشق چای خوری کوچک باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی توصیه شده به بیماران کرونایی

رژیم غذایی توصیه شده به بیماران کرونایی