مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 05:202021-08-01ورزشي

رشد 44 درصدی بانوان تحصیل کرده از ابتدای انقلاب تا کنون


رییس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به نگاه ویژه اسلام به بانوان، گفت: تعداد فارغ التحصیل خانم در قبل از انقلاب 6 درصد ولی امروز حدود 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، رییس مجمع نمایندگان استان البرز، در اولین نشست هم اندیشی جمعی از بانوان استان البرز که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان اینکه نیمی از جامعه بانوان هستند و در قانونگذاری ها بصورت خاص مورد توجه قانونگذار قرار می گیرند، گفت: باید دغدغه های بانوان در مسائل مختلف شنیده شود و متناسب با نقش ویژه آنها در اجتماع، کارگروه های مختص به امور بانوان فعال شود تا اینکه درصدد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه نظر و دیدگاه اسلام در مورد مرد و زن به گونه ایست که ملاک برتری در مومن بودن است و هر فردی که مومن باشد، خواه مرد و خواه زن، اگر عمل صالح انجام دهد برای ایشان حیاط طیبه محقق می شود.

عباسی با اشاره به این نکته که در اسلام (حقوق زن) و (مسؤولیت اجتماعی) به صورت توامان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دیدگاه های شرقی و فمنیستی فارغ از این نگاه کلی هستند و حقوق زن یا  نقش مسؤولیت گونه او را سلب می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 44 درصدی بانوان تحصیل کرده از ابتدای انقلاب تا کنون

رشد 44 درصدی بانوان تحصیل کرده از ابتدای انقلاب تا کنون