مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 05:052021-08-01پزشكي

انجام نخستین عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در غرب کشور


متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی در کردستان گفت: برای نخستین بار در غرب کشور عمل موفقیت آمیز کولکتومی به روش لاپاراسکوپی (جراحی درون بین) در بیمارستان کوثر سنندج انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، عطااله محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: جراحی کانسر کولون در مرکز آموزشی درمانی کوثر سنندج برای نخستین بار به روش لاپارسکوپی با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این عمل اولین جراحی کانسر کولون از طریق لاپاراسکوپی در غرب کشور است، خاطر نشان کرد: در ماه گذشته سه مورد جراحی کولکتومی لاپاراسکوپی برای درمان کانسر کولون انجام شده که هر سه مورد موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: در این روش برای بیماران، یک روز بعد از عمل رژیم مایعات خوراکی شروع شده و روز بعد از بیمارستان ترخیص می شوند.

این متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی در کردستان افزود: درد و عوارض بعد از عمل نسبت به روش باز بسیار کمتر و بازگشت به کار و زندگی زودتر صورت می گیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: این عمل با دستگاه لاپاراسکوپی و با ایجاد چهار سوراخ کوچک در جدار شکم از طریق ابزارهای جراحی لاپاراسکوپی را وارد حفره شکم کرده و تحت دید دوربین لاپاراسکوپی، عمل انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در غرب کشور

انجام نخستین عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در غرب کشور