مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 03:352021-08-01اقتصادي

کسب و کارهای فضای مجازی زیرساخت پایدار ندارند/ نقش اقتصاد در حکمرانی فضای مجازی


کارشناس حکمرانی فضای مجازی درباره ذهنیت منفی مردم نسبت به طرح صیانت گفت: مردم سازوکار پایدار می خواهند و مسئولان در 10 سال گذشته نتوانستند برای کسب وکارها زیرساخت پایدار ایجاد کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یاسر جلالی در برنامه پرونده ویژه شبکه سوم سیما که با عنوان تجربه نگاری حکمرانی فضای مجازی در دنیا برگزار شد، تحقق حکمرانی را برای توسعه کشور ضروری عنوان کرد و گفت: اگر حکمرانی فضای مجازی را غیر از توسعه این فضا ببینیم عملاً توسعه ای در کشور اتفاق نمی افتد و چه بسا با تهدید هم مواجه خواهیم شد.

از این رو ما باید زمینه توسعه اقتصادی اجتماعی را پایه قرار دهیم و با استفاده از ظرفیت کاربر و دیتا، حکمرانی فضای مجازی را محقق کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که حکمرانی فضای مجازی چه ظرفیت هایی را برای داخل کشور به همراه خواهد داشت، به مصادیق کشورهای مختلف در حوزه حکمرانی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: روزانه خبرهای بسیار متعددی از کشورهای مختلف در خصوص حکمرانی فضای مجازی می شنویم.

به تازگی آمازون برای سوءاستفاده از داده کاربران 887 میلیون دلار جریمه شده و یا اینکه ناظر رقابت فرانسه گوگل را 500 میلیون دلار جریمه کرده است.

به تازگی در استرالیا نیز اتفاق جالبی افتاده و دولت این کشور از گوگل خواسته تا به ازای دیده شدن اخبار رسانه های رسمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب و کارهای فضای مجازی زیرساخت پایدار ندارند/ نقش اقتصاد در حکمرانی فضای مجازی

کسب و کارهای فضای مجازی زیرساخت پایدار ندارند/ نقش اقتصاد در حکمرانی فضای مجازی