مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 03:302021-08-01اقتصادي

کشت پایلوت موسیر و زنجبیل برای اولین بار در گیلان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت زنجیل در حال حاضر در گیلان به صورت پایلوت انجام شده است و کشت موسیر نیز در فصل پاییز امسال در استان انجام خواهد شد.

- ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت زنجیل در حال حاضر در گیلان به صورت پایلوت انجام شده است و کشت موسیر نیز در فصل پاییز امسال در استان انجام خواهد شد.

  منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی را در برنامه داریم و در حال حاضر گیلان استان اول تولید گل گاوزبان در کشور است.

علاوه بر توسعه کشت گل گاوزبان توسعه کشت گل محمدی را در اراضی شیبدار استان برنامه ریزی کردیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: در کنار دیگر گیاهان داوریی، در حال حاضر زنجیبل برای اولین بار در گیلان به صورت پایلوت کشت شده است و در فصل پاییر نیز کشت پایلوت موسیر در استان گیلان انجام خواهد شد.

پارسافر ادامه داد: زنجبیل در شهرستان های ماسال،صومعه سرا، سیاهکل، آستانه اشرفیه ،تالش کشت شده است و در صورت کسیب نتایج موفقیت آمیز شاهد توسعه کشت این گیاه در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در مجموع هدف ما این است علاوه بر بی نیازی کشور از واردات این گیاهان، کشاورزان با پرداختن به تولید و پرورش این گیاهان درآمد بیشتری کسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پایلوت موسیر و زنجبیل برای اولین بار در گیلان

کشت پایلوت موسیر و زنجبیل برای اولین بار در گیلان