مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 17:402021-07-31سياسي

کلنگ احداث مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی - تولیدی فناورهای ایزوتوپی به زمین زده شد


کلنگ احداث مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی - تولیدی فناوری های ایزوتوپی تحت عنوان پروژه کیمیا در حاشیه سفر علی اکبر صالحی به مجتمع هسته ای خنداب ( اراک) به زمین زده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کلنگ مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی - تولیدی فناوری های ایزوتوپی تحت عنوان پروژه کیمیا امروز (شنبه) در حاشیه سفر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور به مجتمع هسته ای آب سنگین خنداب ابراز امیدواری کرد طی سه تا چهار سال آینده دیگر محصولات مهم این حوزه به تولید انبوه برسد.

     صالحی ضمن تقدیر از مسئولان و متخصصان و کارکنان دلسوز، خالص و گمنام مجتمع هسته ای خنداب (اراک)، این سایت را نمونه، اقتدار آفرین و ارزش آفرین خواند و گفت: این پروژه عظیم فعالیت های علمی، تحقیقاتی و تولیدی حوزه تکنولوژی و حوزه سلامت که با فناوری هسته ای ممزوج می شود را در بر می گیرد.

  وی با اشاره به چند ابرپروژه سازمان انرژی اتمی از جمله مرکز ملی یون درمانی و تولید رادیودارو گفت: مراکز علمی که در کشور ایجاد می شود باید الگو باشد.

  رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تقدیر از همکاری و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی و تاکید بر تاریخ عمیق و اهمیت استان مرکزی تصریح کرد: این پروژه صدها نخبه را به خود جذب می کند و اینجا تبدیل به مرکز نوآوری و ابتکار خواهد شد؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلنگ احداث مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی - تولیدی فناورهای ایزوتوپی به زمین زده شد

کلنگ احداث مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی - تولیدی فناورهای ایزوتوپی به زمین زده شد