مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 17:152021-07-31سياسي

آغاز احداث پروژه «کیمیا» کلید خورد


احداث مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی-تولیدی فناوری های ایزوتوپی تحت عنوان پروژه کیمیا در حاشیه سفر رییس سازمان انرژی اتمی به مجتمع هسته ای خنداب اراک آغاز شد.

- احداث مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی-تولیدی فناوری های ایزوتوپی تحت عنوان پروژه "کیمیا" در حاشیه سفر رییس سازمان انرژی اتمی به مجتمع هسته ای خنداب اراک آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور در آیین آغاز احداث این پروژه پژوهشی-تولیدی که محل تجمع نخبگان علمی کشور است، با اشاره به اختصاص بودجه این پروژه از محل درآمد مجتمع هسته ای آب سنگین خنداب ابراز امیدواری کرد طی 3 تا 4 سال آینده دیگر محصولات مهم این حوزه به تولید انبوه برسد.

صالحی ضمن تقدیر از مسئولان و متخصصان و کارکنان دلسوز، خالص و گمنام مجتمع هسته ای خنداب (اراک)، این سایت را نمونه، اقتدارآفرین و ارزش آفرین خواند و گفت: این پروژه عظیم فعالیت های علمی، تحقیقاتی و تولیدی حوزه تکنولوژی خانواده سازمان انرژی اتمی ایران و حوزه سلامت که با فناوری هسته ای ممزوج می شود را در بر می گیرد.

وی با اشاره به چند ابرپروژه سازمان انرژی اتمی از جمله مرکز ملی یون درمانی و تولید رادیودارو گفت: مراکز علمی که در کشور ایجاد می شود باید الگو باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز احداث پروژه «کیمیا» کلید خورد

آغاز احداث پروژه «کیمیا» کلید خورد