مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 14:352021-07-31بين الملل

رییس پارلمان تونس: امارات از کودتای تونس حمایت می کند


رییس پارلمان تونس که اخیرا به دست رییس جمهور این کشور برکنار شده است، امارات متحده عربی را حامی «کودتا» دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، راشد الغنوشی رییس برکنار شده پارلمان تونس در مصاحبه ای، امارات عربی متحده را به حمایت از کودتای قیس سعید متهم کرد.

او به روزنامه تایمز انگلیس گفت که امارات مصمم به نابودی بهار عربی است که با سرنگونی زین العابدین بن علی در سال 2011 آغاز شد.

الغنوشی تهدید کرد که اگر رییس جمهور تونس از اقدام خود برای انحلال موقت پارلمان عقب نشینی نکند، تظاهرات خیابانی بر پا خواهد شد.

راشد الغنوشی افزود: امارات اسلام سیاسی را تهدیدی برای قدرت و نفوذ خود در منطقه می داند و وظیفه خود می داند که بهار عربی را از همان جایی که آغاز شد، یعنی تونس به نابودی بکشاند .

در بخشی دیگر از این مصاحبه، رییس برکنار شده پارلمان تونس و عضو حزب اخوانی النهضه، اقدام قیس سعید را مشابه اقدام عبدالفتاح السیسی علیه دولت محمد مرسی در مصر دانست و گفت که کودتای مصر نمی تواند در تونس تکرار شود، چرا که در تونس ارتش روابط پیچیده تری با دولت دارد و حافظ آزادی و صندوق رأی است.

الغنوشی در حالی امارات را به حمایت از کودتای تونس متهم کرد که چندی پیش نیز مجتهد (افشاگر معروف عربستانی) در حساب توییتری خود تحولات تونس را کودتا نامید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس پارلمان تونس: امارات از کودتای تونس حمایت می کند

رییس پارلمان تونس: امارات از کودتای تونس حمایت می کند