مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 14:002021-07-31بين الملل

اذعان کارشناس آمریکایی به مدیریت فاجعه بار واشنگتن در افغانستان


کارشناس و دیده بان ویژه بازسازی افغانستان، مدیریت جنگی آمریکا در افغانستان را فاجعه بار توصیف کرد و رویکرد آمریکا به شدت انتقاد کرد.

- به نقل از راشاتودی، جان ساپکو ، دیده بان ویژه بازسازی افغانستان، مدیریت جنگی آمریکا در افغانستان را فاجعه بار توصیف کرد.

این کارشناس آمریکایی تاکید کرد آنچه ژنرال ها یا سفرا و مقامات دولت آمریکا ادعا می کنند را باور نکنید؛ آن ها ممکن است باردیگر همین اشتباهات را تکرار کنند.

به گفته ساپکو، این هشدارها دقیقاً همان چیزی است که بعد از جنگ ویتنام به آن اشاره کردیم اما بعد جنگ عراق و افغانستان رخ داد و کشور ما باز هم این کار را انجام خواهد داد.

دیده بان ویژه بازسازی افغانستان گفته است که اگر به پیشروی های اخیر گروه طالبان در افغانستان رسیدگی نشود، می تواند به بحرانی جدی برای دولت کابل تبدیل گردد.

دیدبان مرتبط با کنگره آمریکا همچنین افزود: مجموع هزینه های بازسازی در افغانستان و عملیات های مربوطه، از آغاز سال مالی 2002 تا سه ماهه اول سال 2021 به 144.

98 میلیارد دلار رسیده است.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته گذشته در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور در حال پیشروی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان کارشناس آمریکایی به مدیریت فاجعه بار واشنگتن در افغانستان

اذعان کارشناس آمریکایی به مدیریت فاجعه بار واشنگتن در افغانستان