مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 12:102021-07-31اقتصادي

ضرورت مهار سوداگران زمین برای کنترل قیمت مسکن


یک کارشناس اقتصادی اقدامات سوداگران زمین را مهمترین عامل افزایش قیمت مسکن دانست و بر مقابله با سوداگران زمین برای کاهش قیمت مسکن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد خوش چهره، کارشناس مسائل اقتصادی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکل مسکن سوداگری در زمین است به گونه ایکه برخی گروهها و جریان های سازمان یافته با همکاری برخی بانک ها با ایجاد جنگ اقتصادی و جنگ روانی برای بالا بردن قیمت زمین اقدام می کنند و از طرفی سیاست های غلط زمین شهری به سوداگری و افزایش قیمت زمین دامن زده است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته قیمت زمین 10 تا 15 درصد آورده برای سازنده است اما در کشور ما به دلیل غفلت و سیاست های غلط تصمیم گیران و افزایش سوداگری زمین، قیمت زمین بسیار بیشتر از حد معمول بالا رفته و با وجود تولید انبوه مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد اما به دلیل افزایش قیمت زمین هزینه و قیمت تمام شده مسکن افزایش یافته است.

این استاد اقتصاد در ادامه در رادیو گفت: سوداگران زمین موجب شده اند حتی در شرایط رکود، قیمت مسکن افزایش یابد بدون اینکه ساخت و ساز رونق داشته باشد و این سوداگران با انجام دلال بازی در مناطق بالای شهر قیمت زمین های مرغوب را افزایش می دهند و در نتیجه این موج به سایر مناطق و دیگر شهرها نیز سرایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مهار سوداگران زمین برای کنترل قیمت مسکن

ضرورت مهار سوداگران زمین برای کنترل قیمت مسکن