مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 11:452021-07-31سياسي

بازگشایی مسیر زیارت کاظمین در 3 دهه اخیر/ توسعه حرم 2 امام چگونه شکل گرفت؟


آخرین بازسازی حرم امامین جوادین (ع) به دوره صفویه بازمی گشت؛ تا اینکه مسؤولان ستاد بازسازی عتبات برای بازسازی این مکان مقدس با متولیان حرم جلساتی داشته و افتخار بازسازی و توسعه حرم کاظمین را از آنِ خود کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم امامین جوادین (ع) یکی از مهم ترین مکان های زیارتی در حوالی بغداد است که در ایام خاص به ویژه مناسبت ها بسیاری از مردم این کشور و حتی زوار سایر کشورها به حرم امامین جوادین (ع) مشرف می شوند.

البته به دلیل مسائل امنیتی و نزدیکی به پایتخت این کشور، در سال های گذشته محدودیت هایی در آنجا اعمال می شد و حتی در دوران حاکمیت حزب بعث، زائران ایرانی امکان تشرف به زیارت امامین جوادین (ع) را نداشتند، تا اینکه با سرنگونی صدام، وضعیت تا حدودی بهتر شد و مسیر زیارت باز شد و حتی ایرانیان نیز با محدودیت هایی به کاظمین مشرف شدند.

با این وجود، مدتی نیز به دلیل نفوذ داعش این مکان مقدس تحت تدابیر شدید امنیتی بود و کاروان ها به کاظمین اعزام نمی شدند؛ تا اینکه از اواخر دهه 80 با ایجاد امنیت در مسیر زیارت زوار کاوران های ایرانی به سوی حرم امامین جوادین (ع) هم مشرف شدند و اکنون به لطف نیروهای مقاومت و رشادت شهدایی همچون سردار سلیمانی، حرم امامین جوادین (ع) پذیرای زوار است و عاشقان اهل بیت (ع) به راحتی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مسیر زیارت کاظمین در 3 دهه اخیر/ توسعه حرم 2 امام چگونه شکل گرفت؟

بازگشایی مسیر زیارت کاظمین در 3 دهه اخیر/ توسعه حرم 2 امام چگونه شکل گرفت؟