مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 11:202021-07-31بين الملل

سفیر آمریکا در بغداد: تمایلی به تنش با ایران در عراق نداریم


سفیر آمریکا در بغداد ضمن گفت و گو با مشاور امنیت ملی عراق درباره پایان دادن به مأموریت رزمی نظامیان آمریکایی، گفت که آمریکا تمایلی به تنش با ایران ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، امروز (شنبه)، در گفت و گو با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد و ژنرال کالفرت یکی از فرماندهان ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش مسئله پایان دادن به مأموریت نیروهای رزمی آمریکایی در خاک عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

خبرگزاری عراقی ناس نیوز به نقل از دفتر اطلاع رسانی مشاور امنیت ملی عراق گزارش داد که در این دیدار، نتایج گفت و گوی اخیر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و هیأت فنی همراه او با مقامات آمریکایی و همچنین وضعیت سیاسی، امنیتی و امنیت انتخابات آتی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مشاور امنیت ملی عراق در این دیدار با موفق خواندن سفر اخیر الکاظمی به آمریکا، گفت که این سفر نتایج مهمی در پی داشته که برای مردم عراق ثبات و امنیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

  بر اساس این گزارش، سفیر آمریکا در این دیدار خبر داد: ژنرال کالفرت ابلاغ شده که نتایج توافق فنی مربوط به پایان دادن به حضور هر گونه نیروی رزمی تا تاریخ 2021/12/31 رسیدگی کند و همچنین کمک رسانی و حمایت از عراق در مبارزه با داعش در حال حاضر تداوم پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر آمریکا در بغداد: تمایلی به تنش با ایران در عراق نداریم

سفیر آمریکا در بغداد: تمایلی به تنش با ایران در عراق نداریم