مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 11:002021-07-31پزشكي

سند ملی بیماری های نادر ایران تصویب و ابلاغ شد


رییس هییت مدیره بنیاد بیماری های نادر ایران از تهیه و تدوین سند ملی بیماری های نادر ایران و ابلاغ توسط ریاست جمهوری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یاسر داودیان گفت: با اقدامات و پیگیری های مستمر این بنیاد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهاد ریاست جمهوری، سند ملی بیماری های نادر ایران که با تلاش شبانه روزی بنیاد بیماری های نادر و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه و تدوین شده، تصویب و توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد.

داودیان در ادامه افزود: با امضاء و ابلاغ این سند، 3 میلیون بیمار نادر در ایران که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی اعلام شده، می توانند از خدمات بیمه ای، دارویی، درمان و حمایتی دولت بهره مند شوند.

او با بیان اینکه بخش محدودی از بیماران نادر کشور تحت حمایت بنیاد بیماری های نادر ایران بوده و از حمایت این بنیاد بهره می برند افزود: بسیاری از بیماران نادر، تحت پوشش و حمایت دولت و دستگاه ها از جمله وزارتخانه های بهداشت، رفاه و کشور قرار ندارند و با شدت گرفتن تحریم های ظالمانه، این بیماران علاوه بر دغدغه اقتصادی، مشکل تهیه دارو و درمان نیز دارند که امیدواریم ابلاغ این سند بخش زیادی از مشکلات بیماران نادر سراسر کشور مرتفع شود و از حمایت دولتی بهره مند گردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند ملی بیماری های نادر ایران تصویب و ابلاغ شد

سند ملی بیماری های نادر ایران تصویب و ابلاغ شد