مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 10:502021-07-31فرهنگي

فصل سوم کاوش نجات بخشی محوطه باستانی مرسین


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: مرحله جدید کاوش باستان شناسی و نجات بخشی محوطه باستانی مرسین آغاز شد.

- ایسنا/سمنان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: مرحله جدید کاوش باستان شناسی و نجات بخشی محوطه باستانی مرسین آغاز شد.

حمیدرضا دوست محمدی 9 مردادماه 1400 با اعلام این خبر افزود: فصل سوم کاوش نجات بخشی این محوطه باستانی به سرپرستی عطا حسن پور و با مدیریت مهرداد ملک زاده از امروز آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: این فصل از کاوش با هدف تکمیل مطالعات و با استقرار 2 هیئت باستان شناسی برای تسریع در انجام کار و کاوش سطح بیشتری از محوطه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این گورستان متعلق به دوره های عصر آهن 3 (دوره ماد و اوایل دوره هخامنشی) است، اضافه کرد: کاوش نجات بخشی گورستان مرسین از اواسط تابستان 1393 آغاز شده است.

دوست محمدی با بیان اینکه احتمال می رود بیش از 2 هزار گور در منطقه باشد، تصریح کرد: مجموعه های سفالی و زیورآلات یافت شده از این منطقه متعلق به کوچندگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل سوم کاوش نجات بخشی محوطه باستانی مرسین

فصل سوم کاوش نجات بخشی محوطه باستانی مرسین