مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 10:202021-07-31سياسي

وضعیت ناپایدار ذخایر خونی در استان ها


گزارش خبرنگاران از سراسرکشور نشان می دهد اگرچه وضعیت ذخایر خونی اغلب استان ها بحرانی نیست، اما همچنان نیاز به اهدای خون ازسوی شهروندان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرنگاران همشهری از سراسرکشور نشان می دهد اگرچه وضعیت ذخایر خونی اغلب استان ها بحرانی نیست، اما همچنان نیاز به اهدای خون ازسوی شهروندان وجود دارد.

مدت هاست که همه گیری ویروس کرونا سایه سنگینی بر زیست اجتماعی مردم گسترده و تقریبا همه کشورها و حوزه های جامعه را تحت تأثیر قرار داده است؛ چالشی که در ایران هم زمینه ساز بروز مشکلات فراوانی شده و ردپای آن را در همه حوزه های اجتماعی می توان مشاهده کرد.

یکی از این عرصه ها، اهدای خون است؛ حوزه ای که دراین روزهای کرونایی اهمیت دوچندانی یافته تا جایی که سازمان جهانی بهداشت امسال با انتخاب شعار خون بدهید تا نبض جهان بزند بر اهمیت اهدای خون در جریان همه گیری ویروس کرونا تأکید کرد.

دراین میان بررسی ها نشان می دهد ترس از ابتلا به ویروس کرونا، تأثیر محسوسی بر کاهش میزان تمایل مردم برای اهدای خون داشته است؛ موضوعی که از آخرین روزهای سال 98 و همزمان با آغاز همه گیری ویروس کرونا، دربرخی استان های مختلف کشور به شکل محسوسی به چشم آمد و ذخایر خونی کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ناپایدار ذخایر خونی در استان ها

وضعیت ناپایدار ذخایر خونی در استان ها