مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 09:552021-07-31پزشكي

درمان دقیق تر بیماری های مزمن با یک ابزار کوچک بی سیم


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، ابزار بی سیم کوچکی ارائه داده اند که می تواند به پژوهشگران در درک بهتر فعالیت نورون های مغز و درمان دقیق تر بیماری های مزمن کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، هرچه که در مغز روی می دهد، ناشی از ارسال و دریافت سیگنال ها در شبکه های پیچیده ای است که دانشمندان آنها را به طور کامل درک نکرده اند.

این شبکه ها به ما اجازه می دهند که یک فنجان قهوه را برداریم، به یک شوخی بخندیم یا از روی صندلی بلند شویم.

هنگامی که برخی از نورون ها، سیگنال ها را به طور کامل ارسال و دریافت نمی کنند، مشکلاتی مانند صرع، افسردگی، اعتیاد و درد مزمن پدید می آیند.

پژوهشگران مهندسی دانشگاه آریزونا (University of Arizona)، در حال ابداع ابزارهای جدیدی برای روشی موسوم به اپتوژنتیک (Optogenetics) هستند که نور را به نورون های خاصی در مغز می تاباند تا فعالیت آنها را تحریک یا سرکوب کند.

آزمایش های اپتوژنتیک، با هدف افزایش درک در مورد نحوه عملکرد مغز انجام می شوند و به دانشمندان امکان می دهند تا درمان های احتمالی بیماری هایی مانند بیماری های عصبی را آزمایش کنند.

جوکوباس آسرا (Jokubas Ausra)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این روش بدین معناست که ما می توانیم بدون نیاز به نفوذ به جمجمه یا بافت مغز، از اپتوژنتیک استفاده کنیم و تهاجم را کاهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان دقیق تر بیماری های مزمن با یک ابزار کوچک بی سیم

درمان دقیق تر بیماری های مزمن با یک ابزار کوچک بی سیم