مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 09:302021-07-31بين الملل

دادگاه اروپا مصونیت رهبر سابق کاتالونیا را لغو کرد


دادگاه اروپایی، مصونیت رهبر سابق کاتالونیا را به همراه دو تن دیگر از متحدانش لغو کرد و این افراد حالا بابت رویارویی با اتهامات کیفری احتمالا به اسپانیا مسترد می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ از تصمیم پارلمان اروپایی در لغو مصونیت حقوقی کارلس پوجدمون، رهبر سابق کاتالونیا و دو تن از متحدان جدایی طلب او حمایت کرد.

این اقدام حکم ماه ژوئن را لغو کرده که به این سه تن که قانونگذار اتحادیه اروپا هستند، اجازه می داد به طور موقت از حمایت قانونی برخوردار شوند.

این تصمیم به این معناست که پوجدمون به همراه تونی کامین و کلارا پونساتی وزرای منطقه ای کاتالونیا، احتمالا برای رسیدگی به اتهاماتی که علیه آنها مطرح شده به اسپانیا مسترد می شوند.

این سه قانونگذار و سیاستمدار جدایی طلب کاتالونیایی در سال 2017 و پس از برگزاری رفراندوم جدایی طلبی و استقلال کاتالونیا از اسپانیا گریختند، چون دولت مادرید این همه پرسی را غیرقانونی می داند.

پوجدمون و این دو نفر اکنون در بلژیک ساکن هستند.

این سه تن در مه سال جاری میلادی درخواستی را در دادگاه اروپایی ارائه کردند مبنی بر اینکه اگر مصونیت حقوقی آنها لغو شود، به طور حتم دستگیر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه اروپا مصونیت رهبر سابق کاتالونیا را لغو کرد

دادگاه اروپا مصونیت رهبر سابق کاتالونیا را لغو کرد