مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 09:302021-07-31سياسي

تاثیر کرونا بر کاهش اهدای خون


مراکز شهرکرد، فارسان، بروجن و بن از جمله مراکز خون گیری در استان هستند و شهرستان لردگان با دارا بودن بیشترین آمار تالاسمی استان و قرارگیری در مسیر جاده ترانزیتی، - نیازمند پایگاه انتقال خون است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: باوجود اطلاع رسانی های لازم، مردم به علت شیوع ویروس کرونا هم چنان نسبت به امر اهدای خون هراس دارند.

حسین هاشمی در گفت وگو با ایسنا علت اصلی کم رنگ شدن فرهنگ اهدای خون در کشور و بالتبع آن در چهارمحال و بختیاری را شیوع ویروس کرونا عنوان و اظهار کرد: با وجود اطلاع رسانی های لازم، مردم همچنان نسبت به امر اهدای خون هراس دارند، دلیل دیگر استقبال کم مردم نسبت به اهدای خون متاثر از بی انگیزگی و مشکلات حاکم در زندگی ها است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ذخیره خون در مراکز انتقال خون استان تاکنون مساعد بوده است، یادآور شد: اگر روند کم شدن ساعات اداری و تعطیلی های کرونایی ادامه پیدا کند، احتمالا استان با کمبود ذخایر خونی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهار مرکز خونگیری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بیان کرد: مراکز شهرکرد، فارسان، بروجن و بن از جمله مراکز خون گیری در استان هستند و شهرستان لردگان با دارا بودن بیشترین آمار تالاسمی استان و قرارگیری در مسیر جاده ترانزیتی، نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر کاهش اهدای خون

تاثیر کرونا بر کاهش اهدای خون