مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 08:302021-07-31پزشكي

بدگویی والدین از یکدیگر، آسیبی مشابه سوء استفاده جنسی برای کودکان


کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت ثامن گفت: براساس تحقیقات انجام شده، کودکانی که در معرض بدگویی کردن والدین از یکدیگر قرار می گیرند، آسیبی که از این رفتار متوجه آن ها می شود هم تراز و مشابه مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن است.

- ایسنا/خراسان رضوی کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت ثامن گفت: براساس تحقیقات انجام شده، کودکانی که در معرض بدگویی کردن والدین از یکدیگر قرار می گیرند، آسیبی که از این رفتار متوجه آن ها می شود هم تراز و مشابه مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن است.

زهرا بزرگی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مسائل و مشکلات کودکان طلاق اظهار کرد: برخی از والدین بعد از طلاق شروع به یارکِشی می کنند.

بدگویی از والد دیگر، باج دادن، یارکشی کردن و.

برای اینکه کودک آن ها را محق بداند و بیشتر کنار آنها حضور داشته باشد، از مهمترین رفتار آسیب زننده والدین بعد از طلاق است.

والدین از طریق نگه داشتن کودک در کنار خود به دنبال کاهش احساس منفی خود هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه والدین نباید هیچ وقت کودکان را در موضع قضاوت قرار دهند،افزود: کودکان قاضی نیستند که مشخص کنند کدام والد مقصر و کدام یکی قربانی و بی تقصیر است.

در سنین پایین، کودکان قدرت قضاوت، استدلال و تحلیل ندارند؛ به همین دلیل قرار گرفتن در چنین شرایطی به جز اینکه به آنها آسیب برساند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدگویی والدین از یکدیگر، آسیبی مشابه سوء استفاده جنسی برای کودکان

بدگویی والدین از یکدیگر، آسیبی مشابه سوء استفاده جنسی برای کودکان