مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 23:452021-07-30سياسي

رحیمی جهان آبادی: طرح ممنوع الخروجی مسئولان حقوق شهروندی اشخاص را تضییع می کند


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد که طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور نقض کننده اصل برائت می باشد و ضمن آسیب زدن به بدنه مدیریتی کشور موجب تضییع حقوق شهروندی افراد می شود.

- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد که طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور نقض کننده اصل برائت می باشد و ضمن آسیب زدن به بدنه مدیریتی کشور موجب تضییع حقوق شهروندی افراد می شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور گفت: این طرح مبنای منطقی و معقولی ندارد، ما در کشور هم دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و هم دستگاه های نظارتی داریم، اگر مسئولی چه در دوران مسئولیت خود و چه قبل آن هر اقدامی انجام دهد که در پی آن باید از دسترسی به یک حق قانونی همچون خروج از کشور منع شود باید در همان زمانی که این عمل را انجام می دهد موضوع مشخص و در پی آن از این حق قانونی منع شود، اینکه شخص را بدون انجام هرگونه جرمی و صرفا به دلیل اینکه مسئولیتی را بر عهده داشته است از یک حق قانونی و از حقوق شهروندی منع کنیم خلاف اصل برائت است.

وی افزود: در قانون اساسی ما و در علم حقوق جهانی اصل بر برائت است؛ یعنی اصل بر این است که شخص جرمی انجام نداده است مگر اینکه طبق مستندات و با برر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیمی جهان آبادی: طرح ممنوع الخروجی مسئولان حقوق شهروندی اشخاص را تضییع می کند

رحیمی جهان آبادی: طرح ممنوع الخروجی مسئولان حقوق شهروندی اشخاص را تضییع می کند