مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 13:502021-07-30پزشكي

18 تا 25 سالگی بهترین سن نخستین بارداری مادران


به تاخیر انداختن بارداری، هم می تواند سلامت جنین و مادر به خطر اندازد و به همین دلیل توصیه می شود زنان بارداری به خصوص نخستین مورد را به تاخیر نیندازند.

- عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: بهترین سن برای نخستین بارداری 18 تا 25 سالگی و در نهایت قبل از 29 سالگی است.

اعظم محمداکبری، متخصص زنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به زنان توصیه کرد که نخستین بارداری خود را به تاخیر نیندازند.

وی ادامه داد: به تاخیر انداختن بارداری، هم می تواند سلامت جنین و مادر به خطر اندازد و به همین دلیل توصیه می شود زنان بارداری به خصوص نخستین مورد را به تاخیر نیندازند.

فلوشیپ ناباروری بیان کرد: زنان گاهی اوقات با مشکلات غیرقابل پیش بینی مانند نارسایی زودرس تخمدان، کاهش ذخیره تخمدان یا هر وضعیتی که عملکرد تخمدان را کاهش دهد، مواجه می شوند که نتیجه آن کاهش قدرت باروری و رو آوردن به درمان ناباروری و عواقب آن است.

وی تصریح کرد: بارداری کمتر از 18 سال یا بالاتر از 35 سال سبب می شود در نوزادان مشکلاتی مانند اختلالات کروموزومی و ناهنجاری های مادرزادی بیشتر مشاهده شود.

محمداکبری، افزایش میزان سقط را یکی دیگر از مشکلات ناشی از بارداری خارج از این محدوده سنی اعلام کرد و گفت: عوارضی مانند دیابت و ابتلا به فشار خون بارداری در زنانی که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 تا 25 سالگی بهترین سن نخستین بارداری مادران

18 تا 25 سالگی بهترین سن نخستین بارداری مادران