مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 10:352021-07-30سياسي

اظهارات رییس ونمایندگان مجلس پیرامون حواشی طرح صیانت از فضای مجازی


با افزایش انتقادات به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل موافقت با نحوه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، - تعدادی از وکلای ملت همسو با این نظرات مخالفت خود را با این موضوع اعلام داشته و حتی خط قرمز را منافع ملت دانستند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ،از روز گذشته و با تصویب مجلس جهت بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی انتقادات بی شماری نسبت به نمایندگان مجلس مطرح شده است؛ هجمه ها علیه پارلمان به حدی است که قالیباف از سوریه با انتشار مطلبی سعی در شفاف سازی و ارائه توضیحاتی داشت.

عمده نگرانی ها را می توان به دو بخش تقسیم کرد، یکی نحوه بررسی این طرح در یک کمیسیون مشترک و نه صحن علنی و به دنبال آن نبود شفافیت و دیگری احتمال مسدود شدن اپلیکیشن های پرکاربرد همچون اینستاگرام و واتساپ که موجودیت بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی وابسته به آن هاست.

بررسی نشدن این طرح در صحن علنی ناظر به اصل 85 قانون اساسی است که نمایندگان مجلس به این موضوع رای موافق دادند؛ در واقع مجلس به یک کمیسیون مشترک مجوز بررسی مواد این طرح را داد که تصمیم گیری آن به عنوان مصوبه کل مجلس تلقی می شود منتها باید برای تعیین مهلت آزمایشی از مجلس مجوز دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات رییس ونمایندگان مجلس پیرامون حواشی طرح صیانت از فضای مجازی

اظهارات رییس ونمایندگان مجلس پیرامون حواشی طرح صیانت از فضای مجازی