مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 08:452021-07-30اقتصادي

ارائه آموزش مهارتی به 1.2 میلیون نفر در سال/ تشکیل دپارتمان مشاغل خانگی


سال گذشته آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی به 1.

2 میلیون کارآموز در کشور ارائه شد.

- علی اوسط هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که سال گذشته آموزش های فنی و حرفه ای به چه تعداد افراد ارائه شده است، گفت: سال گذشته 1.

2 میلیون نفر کارآموز آموزش های فنی و حرفه ای را دریافت کردند که از  این ترکیب معمولاً 580 هزار نفر در سازمان آموزش فنی و حرفه ای و 620 هزار نفر در آموزشگاه های آزاد زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای دوره های مهارتی و حرفه ای را گذرانده اند و بخش آزاد به مرحله ای رسیده که جانشین سازمان فنی و حرفه ای در ارائه آموزش مهارتی است.

رییس سازمان فنی و حرفه ای در پاسخ به این پرسش که چند درصد از آموزش فنی و حرفه ای منجر به اشتغال می شود، گفت: آموزش های ما بر پایه اشتغال است و بستگی به خود کارآموز دارد که با سود کمتر اقدام کند.

معمولاً گیرندگان تسهیلات خرد که اقساط آنها عقب می افتد، کسانی هستند که فاقد مهارت هستند و نمی توانند کاری راه اندازی کنند.

به گفته هاشمی، مراکز تخصصی فنی حرفه ای از دو سال پیش راه اندازی شده است که برای پشتیبانی از شغل افراد راه اندازی شده معمولاً کسانی که خوداشتغال هستند، در این دوره ها شرکت می کنند یا با معرفی کارآفرینان مشغول به کار می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه آموزش مهارتی به 1.2 میلیون نفر در سال/ تشکیل دپارتمان مشاغل خانگی

ارائه آموزش مهارتی به 1.2 میلیون نفر در سال/ تشکیل دپارتمان مشاغل خانگی