مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 07:402021-07-30اجتماعي

سرعت طوفان شن در زابل: 108 کیلومتر بر ساعت


وزش طوفان گردوخاک و شن سبب کاهش شدید دید افقی در محور های مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زابل- هیرمند، زابل-زهک، زابل-نهبندان و زابل-زاهدان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز نیز بیشینه سرعت طوفان گردوخاک در زابل به 108 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 600 متر کاهش داد.

محسن حیدری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در سایر شهر های شمال استان نیز طوفان گردوخاک و وزش باد شدید ادامه دارد به طوریکه از طوفان شدید شعاع دید افقی در زاهک را 1000 متر کاهش داده است.

وی افزود: وزش طوفان گردوخاک و شن سبب کاهش شدید دید افقی در محور های مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زابل- هیرمند، زابل-زهک، زابل-نهبندان و زابل-زاهدان شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می رود وزش این طوفان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به غرب افغانستان و پاکستان و نوار شرقی و شهرستان های جنوبی تر سیستان و بلوچستان شود.

حیدری اضافه کرد: وضعیت جوی زاهدان نیز هم اکنون غبار آلود است و شعاع دید افقی به دلیل نفوذ گردوغبار شمال استان به این شهر به 5000 متر کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش باد های شدید 120 روزه حداقل تا دوشنبه پیش رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت طوفان شن در زابل: 108 کیلومتر بر ساعت

سرعت طوفان شن در زابل: 108 کیلومتر بر ساعت