مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 06:102021-07-30بين الملل

رییس جمهور فیلیپین معاهده نظامی با آمریکا را احیا کرد


رییس جمهور فیلیپین بعد از دیدار با وزیر دفاع آمریکا، معاهده حضور نظامیان آمریکایی در کشورش را که خواستار لغو آن شده بود، بار دیگر تثبیت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از هیاهوی رودریگو دوترته برای لغو معاهده نظامی با واشنگتن، سفر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به این کشور اما نظر او را تغییر داد.

وزرای دفاع دو کشور فیلیپین و آمریکا امروز (جمعه) اعلام کردند دوترته از تصمیم سال قبل خود برای لغو معاهده حضور نظامیان آمریکایی در این کشور صرف نظر کرده و بعد از دیدار با آستین، آن توافق را مجدداً برقرار نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، معاهده موسوم به توافق حضور موقت نیروها (VFA) قوانینی را برای حضور چرخشی هزاران نظامی آمریکایی در فیلیپین، جهت مقاصدی از جمله رزمایش و تمرینات نظامی فراهم می کند.

دِلفین لورنزنا وزیر دفاع فیلیپین می گوید مطمئن نیست چه چیزی باعث تغییر نظر دوترته از لغو این معاهده شد اما این تصمیم بعد از دیدار وی با وزیر دفاع آمریکا اتخاذ گردیده است.

بر اساس این گزارش، آستین نیز در نشست خبری با وزیر دفاع فیلیپین در این باره گفت: این [معاهده] قطعا فرصتی برای حرکت رو به جلو به ما می دهد و ما می توانیم برنامه ریزی های طولانی مدت و انواع مختلف تمرینات [نظامی] را انجام دهیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور فیلیپین معاهده نظامی با آمریکا را احیا کرد

رییس جمهور فیلیپین معاهده نظامی با آمریکا را احیا کرد