مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 04:052021-07-30بين الملل

خروج نیروهایی آمریکایی از عراق یا تغییر عنوان؟


در حالی آمریکایی ها مدعی خروج از عراق تا پایان سال 2021 می شوند که به نظر می رسد بخش بزرگی از این نیروها در قالب مأموریت های مستشاری در عراق به حضور خود ادامه دهند؛ - گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: عقب نشینی یا هرج و مرج کنترل شده، این سوالی است که این روزها بسیاری از کارشناسان در خصوص تحرکات این روزهای آمریکایی ها در منطقه از دریای مدیترانه آمریکایی ها مدعی خروج از عراق هستند.

کشوری که هم اکنون 2500 نیروی رزمی آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در آن مستقرند.

البته ادعای اصلی آمریکایی ها در خصوص توانمندی نیروی های عراقی برای مبارزه با گروه های تروریستی کاملاً درست است و در زمان جنگ علیه داعش نیز نیروهای دولتی عراق به همراه نیروهای مردمی نقش اصلی در مقابله با تکفیری ها بر عهده داشتند.

اما نکته و سؤال اصلی اینجاست که آیا آمریکایی ها در ادعای خود درباره عقب نشینی از عراق صادقند و یا باید انتظار رفتار دیگری از آن ها داشت؟ * نگاهی به تاریخچه عقب نشینی های آمریکا از عراق این اولین باری نیست که نیروهای نظامی آمریکا از عراق عقب نشینی می کنند.

در سال 2006 میلادی زمانی دموکرات ها اکثریت کرسی ها در مجلس نمایندگان و کنگره در اختیار گرفتند و با توجه به نارضایتی گسترده آمریکایی ها از حضور این کشور در عراق تعیین جدول زمانی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج نیروهایی آمریکایی از عراق یا تغییر عنوان؟

خروج نیروهایی آمریکایی از عراق یا تغییر عنوان؟