مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 04:002021-07-30اقتصادي

دستیار هوشمند زمین های کشاورزی طراحی شد/ مدیریت کشاورزی با تصاویر سنجش از دور


محققان در یک شرکت دانش بنیان محصولی را طراحی کرده اند که می تواند با تصاویر ماهواره سنجش از دور راهکارهای مدیریتی به کشاورزان ارائه کند.

- یاسر ابراهیمیان قاجاری رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از شرکتهای دانش بنیان توانسته دستیاری هوشمند برای زمین های کشاورزی را طراحی کند که با استفاده از تصاویر ماهواره های سنجش از دور در کنار دانش کشاورزی، راهکارهایی برای مدیریت، افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه این طرح توسط یکی از اولین استارت اپ های حوزه کشــاورزی با استفاده از تصاویر ماهـواره ای به نتیجه رسیده، گفت: این شرکت طی مدت فعـالیت خود توانستـه سامانه تحت وب خود را روانه بازار و جایگاه خود را در زنجیره ارزش بهره وری تولید محصولات کشاورزی کشور تثبیت کند.

به گفته ابراهیمیان قاجاری سامانه نرم افزاری دریافت و تحلیل تصاویر ماهواره ای جهت کاربردهای کشاورزی و ارائه خدمات مکان پایه نظارتی (در زمینه های محیط زیست، جنگل داری و منابع طبیعی) و مدیریتی (کنترل و نظارت تولید) طراحی شده در این شرکت برای افزایش بهره وری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیار هوشمند زمین های کشاورزی طراحی شد/ مدیریت کشاورزی با تصاویر سنجش از دور

دستیار هوشمند زمین های کشاورزی طراحی شد/ مدیریت کشاورزی با تصاویر سنجش از دور