مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-30اقتصادي

هزینه 560 میلیاردی دارو و تجهیزات کرونا در سال 99


کاهش مجموع ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی، نشان دهنده افزایش تولید این اقلام در کشور است؛ موضوعی که سال هاست با عنوان حمایت از تولید داخلی مورد توجه قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، باید توجه کرد که بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، در سال 1397 میزان ارز تخصیصی برای دارو و تجهیزات پزشکی 3.

7 میلیارد دلار بوده که سازمان غذا و دارو از طریق افزایش زیرساخت های تولید و افزایش سهم تولید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، صرفه جویی کرده و این رقم را در سال 1398 به سه میلیارد دلار کاهش داد.

بر این اساس در سال 98، براساس هدف گذاری های انجام شده و با جدی گرفتن تولید، نیاز ارزی دارو و تجهیزات پزشکی به صورت داوطلبانه نزدیک به 600 میلیون دلار کاهش یافت.

در عین حال به گفته دکتر محمدرضا شانه ساز-رییس سازمان غذا و دارو، در سال 1398 سه میلیارد دلار به عنوان ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت و در سال 1399 این رقم به 2.

5 میلیارد دلار ارز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی رسید.

بر این اساس طبق گزارش عملکردی که از سوی سازمان غذا و دارو منتشر شده است، یکی از اقدامات این سازمان، کاهش مجموع ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی اعم از جمع ارز ترجیحی و نیمایی بوده است که مبین افزایش تولید داخل است؛ به نحوی که در سال 1397 عدد ارز اختصاص یافته به دارو و تجهیزات پزشکی، 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 560 میلیاردی دارو و تجهیزات کرونا در سال 99

هزینه 560 میلیاردی دارو و تجهیزات کرونا در سال 99