مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 03:402021-07-30پزشكي

دلتا کرونا، در کمین سلامت کودکان


به گفته متخصصان ویروس جهش یافته دلتا افراد کم سن و سال و اطفال و نوزادان را نیز درگیر می کند.

- جی پلاس ، با توجه به شرایط خاص پیک پنجم کرونا و قدرت انتقال جهش دلتا، متاسفانه سن ابتلا به کووید پایین آمده و در حالی که قبلا این ویروس کودکان 9 تا 11 سال را درگیر می کرد، اما در حال حاضر این عدد پایین آمده است.

متخصصان معتقدند، کودکان بیشتر ممکن است به ویروس کرونای دلتا مبتلا شوند و به تبع آن در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به راحتی می توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند البته باید توجه داشت به طور کلی 95 درصد موارد ابتلا در کودکان به سمت بهبودی می رود، اگرچه این بهبودی در کودکان چاق، دارای آسم و نقص ایمنی نیاز به زمان و درمان بیشتری دارد.

کرونا در اطفال هر کدام از سیستم های بدن را می تواند درگیر کند اما شایع ترین علائم ابتلای کودکان به کرونا به ویژه در جهش دلتا، علائم گوارشی و ریوی است.

همه علائم سویه های ویروس کرونا شبیه به هم است، اما علائمی مانند حالت سرماخوردگی، گلودرد، اسهال، استفراغ، بدن درد و سردرد ممکن است در کودکان مبتلا به کرونای دلتا بیشتر دیده شود.

در حال حاضر متاسفانه متخصصان عفونی اطفال از تکمیل ظرفیت بخش اطفال و کمبود بخش به دلیل افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا خبر می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلتا کرونا، در کمین سلامت کودکان

دلتا کرونا، در کمین سلامت کودکان