مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 02:502021-07-29بين الملل

60 نفر از اعضای طالبان در جوزجان و فاریاب کشته شدند


وزارت دفاع افغانستان امروز در بیانیه از کشته شدن 60 نفر از اعضای طالبان در ولایات جوزجان و فاریاب در جریان حملات هوایی و زمینی ارتش این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از شبکه تلویزیونی طلوع، وزارت دفاع افغانستان امروز پنجشنبه در بیانیه اعلام کرد که در حملات زمینی و هوایی ارتش این کشور در ولایت جوزجان واقع در شمال این کشور، 37 نفر از افراد مسلح طالبان به ویژه برخی از فرماندهان این گروه کشته شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع افغانستان، 23 نفر از اعضا این گروه نیز در ولایت فاریاب کشته شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، همزمان با خروج نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان، طالبان پیشرفت هایی در تسخیر مناطق مختلف این کشور داشته است که همین امر دستاویزی برای مقامات آمریکایی جهت خطرناک جلوه دادن عواقب خروج شأن از افغانستان شده است و به طور ضمنی مدعی شده اند که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی جلوگیری از پیشرفت های زمینی طالبان را ندارند.

گل سر سبد این ادعاها آنجایی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا می گوید که تنها ظرف 6 تا 12 ماه بعد از تکمیل فرایند خروج آمریکا از افغانستان، این احتمال که دولت کابل سقوط کند؛ وجود خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 نفر از اعضای طالبان در جوزجان و فاریاب کشته شدند

60 نفر از اعضای طالبان در جوزجان و فاریاب کشته شدند