مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 21:102021-07-29اقتصادي

محموله جدید واکسن اسپوتنیک وارد کشور شد


دهمین محموله واکسن روسی (اسپوتنیک وی) به حجم 100 هزار دوز ظهر امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دهمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی روز گذشته (چهارشنبه) تحویل سفارت ایران در مسکو شده بود که با احتساب حجم 100 هزار دوز این محموله، تاکنون بیش از یک میلیون دوز از این واکسن به ایران تحویل داده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوزی واکسن اسپوتنیک وی که بهمن ماه سال گذشته میان دو طرف امضا شد، اواخر تیرماه امسال نیز قرارداد 60 میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل 30 میلیون نفر را امضا و نهایی کردند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیشتر گفته بو در دیدار هایی که با مقام های روس داشتم، اعلام کردند که به دلیل اولویت داشتن واکسیناسیون در داخل روسیه و کمبود تولید واکسن، فعلا هیچ محموله واکسن کرونا به خارج از این کشور ارسال نمی شود.

بر پایه این گزارش، جلالی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت بر اساس همین پیگیری ها در دیداری که با مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم وی اعلام کرد که پس از بهبود روند واکسیناسیون در این کشور، روسیه تعهدات خود برای ارسال واکسن به دیگر کشور ها را ادامه خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محموله جدید واکسن اسپوتنیک وارد کشور شد

محموله جدید واکسن اسپوتنیک وارد کشور شد