مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 16:152021-07-29اقتصادي

آب؛ تشنه مدیریت صحیح/ بیداد کم آبی در قلب کویر


استان سمنان با چالش و بحران جدی کم آبی مواجه است و گذر از این بحران بی شک مدیریت قوی و کارآمد از سوی مسؤولان امر را می طلبد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، استان سمنان یکی از پهناورترین استان های کشور محسوب می شود که سال هاست با چالشی به نام کم آبی مواجه است.

مسائل مختلفی در بروز و ظهور بحران کم آبی در استان سمنان از جمله استفاده غیرصحیح از منابع آبی و برداشت بیش از حد آب های سطحی و زیرزمینی است و البته در کنار این مسائل میزان بارندگی ها نیز در استان سمنان به میزان چشم گیری کاهش یافته است.

اما آنچه فراتر از مسأله کمبود آب، ایران را تهدید می کند؛ سوء مدیریت آب در کشور است که به تنهایی چالشی بسیار جدی محسوب می شود.

ذخیره منابع آبی موجود نادیده گرفته شد علی اکبر علیزاده ، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در مورد بحران کم آبی در استان سمنان به واقعیت هایی انکارناپذیر در این زمینه اشاره کرد و گفت: امسال دمای هوا نه در استان سمنان بلکه به طور متوسط کشوری حدود دو درجه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سمنان از استان های خشک و کویری کشور است، گفت: میزان بارندگی نسبت به سال قبل در استان سمنان 53 درصد کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب؛ تشنه مدیریت صحیح/ بیداد کم آبی در قلب کویر

آب؛ تشنه مدیریت صحیح/ بیداد کم آبی در قلب کویر