مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 10:502021-07-29سياسي

مهدویت ثمره غدیر است


پیوند غدیر با مسئله مهدویت بسیار عمیق است و مهدویت را باید ثمره غدیر بدانیم.

- با اشاره به جایگاه عید غدیر اظهار کرد: مهم ترین رکن در موفقیت انسان های موفق رکن اراده و انگیزه است و از جمله موفق ترین انسان ها در جهان انبیا هستند که ما تعدادی از انها را به عنوان پیامبران اولوالعزم می شناشیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اولوالعزم به معنای کسی که صاحب عزم و اراده فولادی است اذعان کرد: در تاریخ مطرح شده که انبیا در مسیر رسالت خود بسیار مورد آزار و اذیت قرارگرفته اند اما این اراده فولادین انها بود که در حرکت مسیر رسالت انها مانع و خللی ایجاد نکرد.

وی افزود: طبق روایات هیچ پیامبری همانند حضرت محمد (ص) اذیت و آزار نشدند چنانچه که در تاریخ به وقایعی همچون شعب ابی طلب، ماجرای قصد جان و جنگ های بزرگ پیامبر نیز به وضوح اشاره شده است.

وی گفت: پیامبر با وجود تمام مشکلات همچنان پای رسالت خود ایستادند و در مراسم حجه الوداع آیه ای به ایشان نازل شد که مضمون آیه این بود که اگر ایشان ولایت و امامت را انجام ندهد گویی رسالت خود را انجام نداده و چه بسا شرایط به گونه ای خواهد شد که گویا پیامبری نبوده است.

این کارشناس تصریح کرد: حجتی که در روز حج الوداع بر پیامبر تمام شد دارای چهار ویژگی از جمله ناامیدی کافران، اکمال دین، اتمام نعمت و رضایت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدویت ثمره غدیر است

مهدویت ثمره غدیر است