موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 10:252021-07-29اجتماعي

احتمال وجود قدیمی ترین بقایای یافت شده از موجودات زنده در یک فسیل


الگوهای لوله ای پیچیده ای که در یک صخره آبی عظیم باستانی کشف شده می تواند بقایایی از اسفنج های شاخی ما قبل تاریخ و قدیمی ترین فسیل یافت شده از حیات حیوانات بر زمین تا کنون باشد.

- الگوهای لوله ای پیچیده ای که در یک صخره آبی عظیم باستانی کشف شده می تواند بقایایی از اسفنج های شاخی ما قبل تاریخ و قدیمی ترین فسیل یافت شده از حیات حیوانات بر زمین تا کنون باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، محققان ویژگی های غیرمعمولی در یک صخره آبی عظیم که 890 میلیون سال قبل توسط باکتری ها ساخته شده است، یافتند.

این صخره طی فرایندهای زمین شناسی به سمت بالا آمده و بخشی از رشته کوه های مکنزی در شمال غربی کانادا را تشکیل داده است.

نمونه های کوچکی از سنگ ها در زیر میکروسکوپ بررسی شد و در آن ها الگوهای لوله ای شکلی مشاهده شد که قطری معادل نصف قطر موی انسان داشتند و ساختاری سه بعدی مشابه اسفنج های خاوری که به نام اسفنج حمام نیز شناخته می شوند در آن ها مشاهده شد.

درحالی که امروزه صخره های آبی توسط مرجان ها و جلبک ها ایجاد می شوند در گذشته سیانوباکتری های فتوسنتز کننده صخره هایی به عرض چندین کیلومتر و صدها متر ضخامت ایجاد می کردند.

پروفسور الیزابت ترنر (Elizabeth Turner) از دانشگاه لورنتیان (Laurentian)، اولین بار این ساختارهای عجیب را در نمونه ی کم قطری از سنگ مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال وجود قدیمی ترین بقایای یافت شده از موجودات زنده در یک فسیل

احتمال وجود قدیمی ترین بقایای یافت شده از موجودات زنده در یک فسیل