مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 10:152021-07-29اقتصادي

جزییات نخستین واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی


یکی از این قراردادها برای نهایی شدن تنها به امضا و تایید مقامات هند احتیاج دارد تا اجازه خروج واکسن از این کشور را صادر کنند.

- پس از چند ماه بحث و گمانه زنی سرانجام نخستین محموله از واکسن کرونا خریداری شده از سوی بخش خصوصی به ایران وارد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هرچند از ابتدای تابستان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که بحث خرید شش میلیون دوز واکسن کرونا را در دستور کار قرار داده تا با استفاده از آن مقدمات واکسینه شدن کارگران فعال در خطوط تولید را فراهم کند اما در هفته های بعد مشخص شد با فراهم نشدن مقدمات لازم برای صدور مجوز و تامین ارز، امکان واردات این واکسن ها فراهم نشده است.

پس از آن رییس اتحادیه واردکنندگان دارو به ایسنا خبر داد که بخش خصوصی واردات را کنار نگذاشته و در چند محور مجزا فرایند خرید واکسن ادامه دارد و در صورت نهایی شدن فرایند صدور مجوز و تامین ارز، این واکسن ها به ایران خواهند رسید.

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام شب گذشته گمرک اعلام کرد که حدود 300 هزار دوز واکسن از سوی بخش خصوصی به کشور وارد شده است و وزارت بهداشت نیز این موضوع را تایید کرد.

ناصر ریاحی رییس اتحادیه واردکنندگان دارو در گفت و گو با ایسنا، ضمن تایید این خبر، توضیح داد: خوشبختانه سرانجام نخستین واکسن های خریداری شده از سوی بخش خصوصی به کشور وارد شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نخستین واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی

جزییات نخستین واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی