مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 08:582021-07-29سياسي

طرح صیانت از فضای مجازی مشکلی برای کسب و کارها ایجاد نمی کند


مرکز پژوهش های مجلس به سوالات مربوط به طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، این مرکز به جهت اطلاع عموم، به برخی از پرتکرارترین ابهامات و سوالات پیرامون طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی پاسخ داد که به شرح زیر است: سوالات مرتبط با کلیات طرح 1) مصادیق خدمات پایه کاربردی چیست؟ مصادیق اصلی خدمات پایه کاربردی براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی عبارتند از: شبکه های اجتماعی، جستجوگرها، خدمات پایه مکانی و نقشه (مانند بلد و نشان)، خدمات میزبانی داده و.

2) طرح اولیه موسوم به طرح صیانت ایرادات زیادی داشته آیا همان طرح در دستور است؟ طرح صیانت سال 1399 از دستور خارج و بایگانی شد و مفاد طرح جدید از نو و طی جلسات متعدد کارشناسی بازنویسی شده است.

3) چرا باید طرح در قالب اصل هشتاد و پنجم مورد بررسی قرار گیرد؟ 1- ابعاد فنی و کارشناسی طرح بالاست و از پیچیدگی زیادی برخوردار است؛ 2- ذی نفعان زیادی دارند؛ 3- با 85 ای شدن امکان مداخله مستقیم نظرات مردم و کارشناسان در قانونگذاری فراهم می شود ولی در غیر آن این امکان فراهم نمی شود؛ 4- امکان قانونگذاری با کیفیت بهتر فراهم می شود؛ 5- متن نهایی قانون دائمی نمی شود، بلکه موقت خواهد بود (3-5 سال) و در نتیجه امکان اصلاح ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح صیانت از فضای مجازی مشکلی برای کسب و کارها ایجاد نمی کند

طرح صیانت از فضای مجازی مشکلی برای کسب و کارها ایجاد نمی کند