مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 07:252021-07-29پزشكي

گرانی داروهای خارجی مشابه داخل در کشور/ کمبود خاصی در حوزه دارو نداریم


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به گرانی داروهای خارجی مشابه داخل در کشور گفت: به داروهایی خارجی که مشابه داخل دارند ارز دولتی تعلق نمی گیرد و به همین خاطر گران شده اند.

- ایرج خدادادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مسئله گرانی دارو در کشور و به تبع آن در استان اظهار کرد: بخشی از داروهایی خارجی که تولید و مشابه داخلی دارند، از پوشش بیمه ای خارج شده اند و به همین خاطر این گرانی احساس می شود.

وی با تأکید بر اینکه همه داروهای خارجی از پوشش بیمه خارج نشدند گفت: برخی داروها نیز با وجود اینکه مشابه داخلی آن وجود دارد به دلیل اینکه کفاف بیماران را نمی دهند از خارج وارد و یارانه به آنها تعلق می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه دارویی که به مقدار کافی در داخل تولید شود ارز یارانه ای به واردات مشابه خارجی آن تعلق نمی گیرد افزود: اگر بیماری تمایل دارد با وجود داروی داخلی به میزان کافی، از داروی خارجی استفاده کند، باید هزینه آن را پرداخت کند و گرانی بخشی از داروها هم به این خاطر بوده و سایر داروها تغییر قیمت خاصی نداشتند.

وی در پاسخ به اینکه آیا علت گرانی عدم حمایت سازمان های بیمه گر نیز بوده است؟ گفت: خیر؛ موضوع حمایت نیست بلکه موضوع به خاطر تصمیم کلی شورای عالی سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی داروهای خارجی مشابه داخل در کشور/ کمبود خاصی در حوزه دارو نداریم

گرانی داروهای خارجی مشابه داخل در کشور/ کمبود خاصی در حوزه دارو نداریم