مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 06:252021-07-29سياسي

راه اهن اقلید-یزد فاصله فارس به شمال شرق کشور را 4 ساعت کوتاه کرد


با اتصال خط راه آهن اقلید به استان یزد فاصله زمانی استان فارس به استان های شمال شرق کشور 4 ساعت و فاصله مکانی نیز 320 کیلومتر کوتاه تر می شود.

- ، عنایت الله رحیمی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در ای ین بهره برداری از طرح راه آهن اقلید به یزد که به صورت ویدئو کنفرانس با ریاست جمهور برگزار شد، بیان کرد: این طرح یکی از مهم ترین طرح هایی است که در حوزه حمل و نقل ریلی در استان فارس اجرایی شده است و برای اینکه این طرح به بهره برداری برسد بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.

عالی ترین مقام دولت در استان فارس تاکید کرد: این خط راه آهن دارای 270 کیلومتر مسیر اصلی و 49 کیلومتر مسیر فرعی است که در فاز دوم این طرح قرار است به بهره برداری رسیده و بیشتر فعالیت هایی که در فاز دوم خط راه آهن اقلید به یزد قرار است به بهره برداری برسد مربوط به 13 ایستگاهی بوده که برای این مسیر در نظر گرفته شده است.

رحیمی در ادامه بیان کرد: در فاز نخست این طرح میزان مسافری که از طریق راه آهن اقلید به یزد جا به جا شده اند بالغ بر دو میلیون نفر در سال است و با بهره برداری از فاز دوم این تعداد مسافر به چهار میلیون مسافر افزایش خواهد یافت گفتنی است در فاز نخست این طرح نیز در سال چهار میلیون تن جا به جایی باز انجام خواهد شد اما پس از بهره برداری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اهن اقلید-یزد فاصله فارس به شمال شرق کشور را 4 ساعت کوتاه کرد

راه اهن اقلید-یزد فاصله فارس به شمال شرق کشور را 4 ساعت کوتاه کرد