مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 18:002021-07-28بين الملل

نگرانی چین از حضور تروریست های خارجی در کنار طالبان


وزارت خارجه افغانستان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای در خصوص سفر یک هیات از گروه طالبان به چین اعلام کرد که چین دولت این کشور را از سفر این هیأت مطلع ساخته بود و در این سفر از حضور تروریست های خارجی در کنار این گروه ابراز نگرانی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که هدف دولت چین از دعوت یک هیات طالبان برای سفر به پکن، اعلام ابراز نگرانی چین از وضعیت امنیتی در افغانستان، حضور جنگجویان و تروریست های خارجی در کنار طالبان و حمایت دولت چین از گفتگو های صلح و توافق سیاسی است.

وزارت خارجه افغانستان افزوده است که دولت چین در این دیدار، نگرانی عمیق خود را از حملات اخیر طالبان در افغانستان که سبب کشتار روزافزون مردم بی گناه و آوارگی ده ها هزار تن دیگر در این کشور شده است، بیان نموده و از طالبان خواسته است تا به راه حل سیاسی تن داده و روابط خود را با تروریست های منطقه ای و بین المللی قطع کنند.

در اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که با توجه به تهدیدات مشترک امنیتی و منافع مشترک سیاسی و اقتصادی و گفت وگوی مقامات افغانستان و چین، افغانستان انتظار دارد تا دولت چین در راستای تقویت اجماع منطقه ای و اعمال فشار های بین المللی بر طالبان در جهت قطع خشونت ها، برقراری آتش بس، تأمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی چین از حضور تروریست های خارجی در کنار طالبان

نگرانی چین از حضور تروریست های خارجی در کنار طالبان