مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 18:002021-07-28سياسي

آیین سنتی پرده خوانی واقعه غدیر خم در اردبیل برگزار شد


به مناسبت عید غدیر خم و با هدف تبیین فلسفه امامت و ولایت، مراسم پرده خوانی غدیر خم به همت هیئت حضرت زینب (س) محله خاتم النبین اردبیل برگزار شد.

- به مناسبت عید غدیر خم و با هدف تبیین فلسفه امامت و ولایت، مراسم پرده خوانی غدیر خم به همت هیئت حضرت زینب (س) محله خاتم النبین اردبیل برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام علی اکبر عادلی، مبلغ دینی شامگاه چهارشنبه در این مراسم در سخنانی به اهمیت و قداست روز عید غدیر خم در تاریخ اسلام اشاره و اظهار کرد: در روز هجدهم ذیحجه پیغمبر اسلام (صلی اللّه علیه و اله) به امر پروردگار، با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان ولی و جانشین خود، ملتی را که در گرداب جهل و انحطاط و قساوت فرو رفته بودند، به ساحل نجات رسانده و با شاهراه سعادت آشنا ساخت.

وی در تبیین واقعه تاریخی غدیر خم گفت: در روز عید بزرگ غدیر خم پیامبر اکرم (ص) رو به مسلمانان فرمودند هرکس من آقا و مولای او هستم علی آقا و مولای اوست .

خدایا دوست بدار هرکس که علی را دوست بدارد، و دشمن بدار هرکس که علی را دشمن بدارد و یاری کن هرکس که علی را یاری کند و هرکس که از یاری علی خودداری کند تو نیز او را یاری مکن.

حجت الاسلام عادلی در آیینی سنتی به پرده خوانی واقعه غدیر خم پرداخته و تصاویر مربوط به این روز بزرگ را تشریح کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین سنتی پرده خوانی واقعه غدیر خم در اردبیل برگزار شد

آیین سنتی پرده خوانی واقعه غدیر خم در اردبیل برگزار شد