مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 18:002021-07-28بين الملل

آتش سوزی جنگل های به مناطق مسکونی روسیه رسید


آتش سوزی های گسترده در خاور دور روسیه که تاکنون 129 هزار هکتار از جنگل های این کشور را فراگرفته، به نقاط مسکونی و پرجمعیت نزدیک می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس؛ وزارت منابع طبیعی و محیط زیست ساخا (یاکوتیا) در خاور دور روسیه اعلان کرد که آتش سوزی ها به نزدیک هفت بخش مسکونی در این منطقه رسیده که 2 مورد در فاصله کمتر از پنج کیلومتری دهکده سیته، بخش کوبیایسکی، روستای کیورلیاخ و بخش گورنی مشاهده شده است.

اکنون در منطقه یاکوتیا که از آسیب پذیرترین مناطق روسیه در برابر آتش سوزی است، وضع اضطراری اعلان شده و ساکنان محلی از اول ژوییه (10 تیر ماه) از سفر به نقاط جنگلی منع شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانس پرس؛ محققان می گویند گرمای بی سابقه زمین، در گذشته نزدیک، تاثیرات منفی و آسیب رسان به سزایی داشته و برای نمونه به موج گرمای روسیه در سال 2010 اشاره می کنند که 55 هزار نفر را به کشتن داد و هزینه ای 15 میلیارد دلاری برای محصولات کشاورزی این کشور اروپایی - آسیایی داشت.

در اروپا نیز در سال 2003 موج گرما باعث مرگ زودهنگام 70 هزار نفر شد.

در پی انتشار موج گرمای شدید در مناطق گوناگون کره زمین مانند روسیه و آمریکا و وقوع بلایای طبیعی همچون طوفان و سیل در چین و آلمان، کشور ها به دنبال بررسی جدی پیش بینی کارشناسان و ارائه راهکار ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی جنگل های به مناطق مسکونی روسیه رسید

آتش سوزی جنگل های به مناطق مسکونی روسیه رسید