مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 15:152021-07-28سياسي

آیا اینترنت محدود می شود؟


بالاخره بعد از مدت ها بحث درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که این طرح در یک کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، امروز نمایندگان مجلس بعد از چند هفته کش و قوس با 121 رأی موافق، 74 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر تصویب کردند که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی بررسی شود؛ این طرح در چند هفته گذشته در دستور هفتگی پارلمان قرار داشت.

طبق اصل 85 قانون اساسی، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست.

مجلس نمی تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می نماید به صورت آزمایشی اجرا می شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

به عبارت ساده تر با مجوز مجلس ، کمیسیون مشترکی جهت بررسی طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی تشکیل می شود که وظیفه آن بررسی و تصویب مواد این طرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اینترنت محدود می شود؟

آیا اینترنت محدود می شود؟