مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 13:402021-07-28ورزشي

المپیک، دیپلماسی و لباس/ وقتی چشم ها به یک رویداد جهانی خیره می شود (فیلم)


و حالا باز استادیوم توکیو و رژه تیم های شرکت کننده در المپیک؛ مثل یک طرح هنریه که هر سرزمین بخشی از زیبایی و پیام اون رو تامین می کنه! - عصر ایران؛ سیمین ثقفی ــ المپیک توکیوست! این طرف ژاپنیهایی که به نمایندگی از تقریبا 80 درصد از مردمشان، برگزاری آن را تهدیدی برای کشورشان می دانند و آن طرف امپراطور ژاپن با ماسک به تماشای نمایشی با شکوه از موسیقی، رقص، آتش بازی و رژه تمامی شرکت کنندگان در این دوره از بازیها نشسته! المپیکی که با وجود پاندمی کوید در جهان شاید هرگز مشابهش در تاریخ تکرار نشود.

تا بازیها هنوز قوت نگرفته اند و مدالها پرتعداد و پررنگ نشده اند، نگاه ها روی جنبه های دیگر برگزاری بازیها متمرکز شده از طرح زیست محیطی تخت های ورزشکاران تا لباس های رسمی تیم های شرکت کننده! آیین افتتاحیه بازیها همیشه فرصتی بوده تا کشورها توان فرهنگی و ورزشی شان را یک جا به رخ جهان بکشانند آنهم با پوشش قهرمانان کشورشان که اغلب از بهترین طراحان یا تولید کنندگان برای آن استفاده می کنند! اما همین لباس ها حتی در طرح هایی که بیشتر جلب توجه کرده خیلی وقتها هم چالش برانگیز است.

مثلا اینجا در طراحی لباسهای تیم چک، طراح از پارچه هایی نیلگون با شیوه چاپ و رنگ آمیزی سنتی این کشور که یکی از میراث ناملموس جهانی هم هست بهره برده؛ روشی که در طول سالها ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المپیک، دیپلماسی و لباس/ وقتی چشم ها به یک رویداد جهانی خیره می شود (فیلم)

المپیک، دیپلماسی و لباس/ وقتی چشم ها به یک رویداد جهانی خیره می شود (فیلم)