مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 13:052021-07-28پزشكي

پوشش بیمه ای برای خدمات توانبخشی اتیسم


یکی از مشکلات افراد اتیسم هزینه های درمانی شامل توانبخشی و موارد دیگر است که به تازگی بخشی از این خدمات از جمله خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه های پایه از جمله بیمه سلامت قرار گرفته است.

- یکی از مشکلات افراد اتیسم هزینه های درمانی شامل توانبخشی و موارد دیگر است که به تازگی بخشی از این خدمات از جمله خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه های پایه از جمله بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اختلالات طیف اتیسم یکی از شایع ترین اختلالات در حال افزایش است که حدوداً به ازای هر 59 تولد یک کودک دارای این اختلال است و یکی از اختلالات عصبی رشدی در حوزه اختلالات روانپزشکی کودکان محسوب می شود که ساختار و کارکرد مغز را با نقایصی مواجه می کند.

تاثیر اتیسم و شدت آن در هر فرد دارای اتیسم متفاوت است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، یک درصد از مردم جهان دارای اتیسم هستند و با توجه به مطالعات انجام شده در ایران حدود 600 تا 800 هزار نفر بیمار اتیسم برآورد شده است.

تعداد جمعیت اختلال اتیسم در کشور حدود 34 هزار نفر شناسایی شده که تقریبا نیمی از این بیماران تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

خدمات بیمه سلامت به مبتلایان اتیسم اختلالات اتیسم در سه سطح خفیف، متوسط و شدید دسته بندی می شوند که در حال حاضر اتیسم مطابق کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، خدمات تشخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش بیمه ای برای خدمات توانبخشی اتیسم

پوشش بیمه ای برای خدمات توانبخشی اتیسم