مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 12:002021-07-28اقتصادي

فردا، طولانی ترین تونل غرب آسیا زیر بار ترافیک می رود


شمال، از بهره برداری آزمایشی از تونل البرز به عنوان بخشی از آزادراه تهران - شمال به عنوان طولانی ترین تونل آزادراهی کشور و غرب آسیا با دستور رییس جمهور خبر داد.

- به نقل از صدا و سیما، سعید شاهسواری با اشاره به تاکید رییس بنیاد مستضعفان برای تکمیل تعهدات این بنیاد گفت: پس از تکمیل و بهره برداری از قطعه یک آزادراه در اسفند سال 1398 با دستور رییس این بنیاد و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد تکمیل باند رفت قطعه دوم در اولویت قرار گیرد و در مرحله اول تونل البرز شرقی و اتصال دهنه شمالی آن به جاده چالوس در دستور کار اصلی قرار گرفت و در اولویت بعدی مقرر شد قطعات باقیمانده از دوراهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ تکمیل شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل منطقه دو در حدود 49 درصد و باند اول 67 درصد است و اگر تورم غیر منتظره ای رخ ندهد قطعه اول با سرمایه گذاری 2300 میلیارد تومانی در سال آینده قابل بهره برداری است و باند برگشت هم در سال 1403 قابل عبور خواهد بود.

شاهسواری با تاکید بر اینکه در طراحی، ساخت و اجرا همه مهندسان مشاور و پیمانکاران داخلی بودند و از هیچ نیروی خارجی در قطعه دوم آزادراه استفاده نشد گفت: همه قطعات و تأسیسات الکترومکانیکال پروژه و جت فن ها و کابل ها و لوله کشی و دوربین های نظارتی ساخت داخل بودند و برای تأمین آن ها ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردا، طولانی ترین تونل غرب آسیا زیر بار ترافیک می رود

فردا، طولانی ترین تونل غرب آسیا زیر بار ترافیک می رود