مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 11:352021-07-28سياسي

غدیر نماد شایسته سالاری است


استاد دانشگاه و دکترای علوم و معارف نهج البلاغه با بیان اینکه غدیر نماد شایسته سالاری است، گفت: اینکه پیامبر اسلام دست امیر المومنین(ع) را به عنوان زعامت مسلمین بالا می برد و معرفی می کند مصداق بارز شایسته سالاری است.

- سیدمعصوم باقرپور چمازی درباره واقعه غدیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با بیان اینکه ماهیت غدیر اساسا به معنای تثبیت ولایت مداری و زمامداری است، اظهار کرد: اساسی ترین برنامه پیامبر اسلام برای شکوه و عزت اسلام بود که تنها در یک روز خلاصه نمی شود بلکه غدیر خودش یک تاریخ است.

وی با اعلام اینکه واقعه غدیر مربوط به یک زمان و مکان خاصی نیست، افزود: بلکه در همه زمان ها باید آن را دریابیم، استنادش در قرآن کریم که خداوند می فرماید یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ در واقع این آیه ناظر بر این است که پیامبر همه ماموریت های الهی را به طور کامل اجراکند  اگر این کار را انجام ندهد رسالتش را انجام نداده و در حقیقت 23سال زحمت رسالت را هدر داده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همچنین پیامبر اکرم (ص) به گونه ای شایسته نیز در این آیه مورد دلداری قرار می گیرد که خداوند او را از ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر نماد شایسته سالاری است

غدیر نماد شایسته سالاری است